Početna VIJESTI BOLESTAN ZDRAVSTVENI SUSTAV Leon, dijete s dijagnozom iz spektra autizma, čekao više...

BOLESTAN ZDRAVSTVENI SUSTAV Leon, dijete s dijagnozom iz spektra autizma, čekao više od godinu dana na pregled kod stomatologa, a KBC Zagreb ga uopće nije uvrstio na listu čekanja!

Još jedan nevjerojatan propust našeg zdravstvenog sustava. Leon, dijete s dijagnozom iz spektra autizma, inače sin Doris Bailo, predsjednice Udruge Cukrići, čekao je više od godine dana na pregled kod stomatologa u KBC-u Zagreb. No, na kraju se uspostavilo da Leon uopće nije bio uvršten na listu čekanja. “Tko je odgovoran zbog pogreške ? Što je s drugom djecom i odraslima i je li naše dijete zaista jedino kojem je učinjena greška? Hoće li se isto, možda sutra, ponoviti nekom drugom ? Što je s roditeljima koji nisu u mogućnosti obratiti se nadležnima i odgovornima i koji, kao i moj suprug i ja, slijede upute dane u KBC-u – čekajte dok vas kontaktiramo i budite spremni da će se čekanje odužiti!”, ističe Leonova majka Doris u dopisu koji objavljujemo u cijelosti:

“Posljednjih nekoliko mjeseci više puta sam se obraćala nadležnim predstavnicima institucija u našoj županiji i šire pokušavajući dobiti odgovore zbog predugog čekanja našeg djeteta na stomatološku skrb u općoj anesteziji.

Dobivena je podrška od brojnih udruga i predstavnika institucija i Zadarska županija u suradnji s Općom bolnicom Zadar se aktivirala i počela provoditi postupke potrebne za otvaranje stomatološke ambulante za djecu s teškoćama i osobe s invaliditetom.

Zahvalna od srca na tome, svima.

No, ovaj put Vam se obraćam zbog priznate pogreške zdravstvenog sustava i problema koje je ta pogreška donijela. Sumnjam da je pogreška napravljena samo u slučaju našeg djeteta i da se ista ta pogreška ne bi mogla i ponoviti ukoliko kao roditelj i kao prijatelj obitelji djece s teškoćama i osoba s invaliditetom ne upozorim na istu.

Da bolje predstavim problematiku – naše dijete, zbog dijagnoze iz spektra autizma, upućeno je na pregled stomatologa u KBC Zagreb. Na pregledu smo bili 12.1.2022. Dobili smo upute što da radimo u slučaju zubobolje kod našeg djeteta (primjena antibiotika/analgetika) te zamolbu za strpljenje s obzirom da su Liste čekanja izrazito velike i da ne postoji mogućnost postupka sanacije kod našeg djeteta u nekom kraćem roku (cca do 6 mjeseci) jer da neka djeca čekaju i po 2,5 godine – djeca u boli koju roditelji saniraju (privremeno) primjenom antibiotika i analgetika, iz mjeseca u mjesec.

Sina smo i dalje vodili kod stomatologa kod kojeg je upisan u Zadru no zbog specifičnosti dijagnoze, stomatolog mu nije mogao sanirati zube. Ne odustajemo i dalje voditi sina na preglede kod stomatologa no za sada mu je potrebna pomoć sanacije zubi u općoj anesteziji.

U dopisu koji mi je dostavljen 21.3.2023. godine predstavnica Regionalnog ureda Zagreb dr.med. Jadranka Car-Mikuljan, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje, navodi:

Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje proveo je temeljem Vaše predstavke, dana 8. i 9. ožujka 2023. godine, izvanrednu ciljanu kontrolu izvršavanja ugovornih obveza vezanih uz pružanje zdravstvene zaštite malodobnoj osiguranoj osobi L.B., budući da isti nije uvršten na Listu čekanja za obavljanje zdravstvene usluge ni nakon više od godinu dana od dana obavljenog pregleda u Ustanovi.

Provedenom kontrolom utvrđeno je da Ustanova nije vodila Listu čekanja sukladno ugovornim obvezama te je zbog utvrđenih nepravilnosti Ustanovi predloženo izricanje ugovorne mjere iz naše nadležnosti.

Tko je odgovoran zbog pogreške ? Što je s drugom djecom i odraslima i je li naše dijete zaista jedino kojem je učinjena greška? Hoće li se isto, možda sutra, ponoviti nekom drugom ? Što je s roditeljima koji nisu u mogućnosti obratiti se nadležnima i odgovornima i koji, kao i moj suprug i ja, slijede upute dane u KBC-u – čekajte dok vas kontaktiramo i budite spremni da će se čekanje odužiti !

Ne vjerujem da je ovo pogreška jednog ili dvoje zaposlenika s obzirom  da jedan zaposlenik pokriva više poslova. Problem je puno dublji i odgovornost bi trebala biti na nadležnima a nikako na samim zaposlenicima bolnice. 

Izricanje ugovorne mjere iz nadležnosti Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje nimalo ne ublažava napravljenu štetu, pretrpljenu bol našeg djeteta i druge djece i odraslih i mrcvarenje naše obitelji.

Naša zahvalnost prema djelatnicima zdravstvenog sustava je ogromna, zaista, ali ovakve pogreške se ne smiju događati. Što nam vrijedi i isprika, ako ikada i osvane ? Hoće li isprika ublažiti svu onu bol koju je naše dijete prolazilo i svu onu nemoć koju smo mi u tim trenutcima osjećali ? Hoće li isprika pomoći meni da se osjećam manje grozno jer sam bila tiha majka – nesavjesna majka jer sam poštovala upute zdravstvenog osoblja ?

Ovim putem izražavam svoje apsolutno razočaranje i nepovjerljivost prema ovakvom zdravstvenom sustavu i nevjerojatan strah za budućnost našeg djeteta ili bilo kojeg građanina RH. Ovakve situacije se ne smiju događati jer su posljedice neoprostive i nepopravljive i molim sve naše sugrađane da ne budu tihiSvijet je opasno mjesto za život, ne zbog ljudi koji su zli, već zbog ljudi koji ništa ne poduzimaju.

Doris Bailo, mama”