Početna VIJESTI GASTRO DOŽIVLJAJ ZADARSKE ŽUPANIJE Studijsko putovanje turističkih agencija kroz projekt “Welcome Taste...

GASTRO DOŽIVLJAJ ZADARSKE ŽUPANIJE Studijsko putovanje turističkih agencija kroz projekt “Welcome Taste & Buy”

Turistička zajednica Zadarske županije je za hrvatske turističke agencije organizirala studijsko putovanje, a s ciljem upoznavanja gastronomske ponude OPG-ova zadarske regije, odnosno članova kluba Welcome Taste & Buy. Naime, obilazak je organiziran u sklopu projekta Welcome Taste & Buy koji za cilj ima brendiranje subjekata koji proizvode hranu te posjeduju kušaonicu na području zadarskog zaleđa i otoka zadarskog arhipelaga. Studijsko putovanje održalo se 9. svibnja 2025., a sudionici iz dvadesetak turističkih agencija su mogli izabrati odnosno posjetiti Dugi otok, lički dio Zadarske županije, otoke Ugljan, Pašman i Drage ili Ravne kotare.

Na Dugom otoku posjećeni su tako OPG-ovi Žampera u Žmanu i Filipi u Salima, a obišlo se i Posjetiteljski centar Grpašćak u Parku prirode Telašćica. U okviru posjeta Lici sudionici su imali priliku posjetiti OPG Perica Keča iz Ajderovca i OPG Lički Sokol u Gračacu, a također im je upriličen obilazak Cerovačkih špilja. Na otoku Ugljanu, točnije u Kalima sudionici su obišli tri OPG-a i to OPG Lungić, RO Mrotine i RO Moćun dok su na Pašmanu posjećeni OPG Matulić u mjestu Pašman, OPG Rozalinda Banić u Kraju te OPG Katica Mušćet u Tkonu. U mjestu Drage, sudionici ovog putovanja posjetili su OPG Didini vrtovi, Agroturizam Plavica. U zaleđu su sudionici uživali u obilasku OPG-a Ćusa Lolina vatrenica u Šopotu, OPG-a Zagorac u Polači, OPG-a Gašpar u Gornjim Ceranjama, te OPG-a Barichevich 1853 u Jasenicama, RO Nefali u Ražancu, OPG-a Mate Dušević u Ražancu, kao i OPG-a Šinjorina smokva u Poljicima.

Ovim su posjetama sudionici mogli upoznati, kušati i kupiti proizvode direktno kod domaćina, a kako bi njihove proizvode/usluge mogli ponuditi na turističkom tržištu. Naime, osobitost „Welcome Taste & Buy“ proizvoda je upravo ponuda proizvoda na mjestu proizvodnje ili takozvanoj ‘točki od interesa’, a koju predstavlja lokacija s domaćinima. Među njima, točke od interesa koje najviše privlače ciljanu skupinu turista odnose se na vinare, maslinare, ovčare, odnosno na obiteljska poljoprivredna gospodarstva. Ti turisti, naime, žele održivi i zeleni turizam, zatim lokalno uzgojenu hranu, ulje, vino, te autohtoni doživljaj. Vjerodostojnost proizvoda se dokazuje na mjestu proizvodnje i to je najjači ’emotivni dodatak vrijednosti’. Na ukupan doživljaj koji se nudi najveći utjecaj imaju ljudi, tj. domaćini. Dobro domaćinstvo, razgovor u opuštenoj atmosferi uz izvrsne okuse i mirise stvara doživljaj koji će se pamtiti i promovirati među prijateljima.

Podsjetimo još kako je projekt označavanja kvalitete u obiteljskom smještaju WELCOME Turistička zajednica Zadarske županije pokrenula još 2015. godine, a u suradnji s turističkim zajednicama općina, gradova i područja Zadarske županije. Welcome Taste & Buy podbrend je koji se odnosi na OPG-ove, odnosno domaćinstva registrirana za proizvodnju hrane, a koja su istaknuta i u brošuri dostupnoj na poveznici