Ušli smo i u treći tjedan online nastave odnosno nastave na daljinu, a ako je vjerovati porukama koje dolaze od nadležnih institucija čini se kako će se ovakav vid nastave produžiti do daljnjega. Profesore, nastavnike, roditelje, no najviše djecu nastava od kuće dočekala je manje-više nespremne, a poteškoća, kažu nam nastavnici i profesori, ima na svakom koraku.
Posljednja dva tjedna bili su veliki izazov kako za nastavnike tako i za roditelje, a posebno za djecu koja se prvi put susreću s nastavom na daljinu. Nastavnici s djecom, ali i njihovim roditeljima komuniciraju uglavnom preko online platformi ili preko online grupa škole, gdje im šalju materijale i upute za nastavu. Pa iako se nastavnici svojski trude napraviti što bolje materijale, za što im treba puno više vremena nego inače, ono što najviše nedostaje jest onaj osobni kontakt nastavnika i učenika koji se događa u učionici. Učiteljica prvog razreda OŠ Šimuna Kozičića Benje, Područne škole Diklo, Suzana Lončar Menoski, koja s učenicima komunicira putem online platforme ClassDojo ističe kako ima dobru reakciju i djece i roditelja. «Roditelji preuzmu materijale, rade sa svojom djecom, a njihova povratna reakcija je, za sad, vrlo dobra». No unatoč tome što i nastavnici i roditelji i djeca dobro plivaju u ovim nepoznatim vodama online nastave, za očekivati je da svi nailaze i na nepoznanice i na prepreke.
«Najteže je višečlanim obiteljima, gdje roditelji rade, a djeca su u različitim školskim uzrastima. Nemaju svi po dva, tri računala, laptopa ili tableta. Također, teško je i očekivati da svako dijete u isto vrijeme ima svoje računalo, svoj mir i da roditelj može s njim raditi« ističe Menoski. Problem je i taj što mnogi roditelji rade, a dijete je zapravo prepušteno samo sebi, i u toj situaciji teško mogu pratiti upute s online platforme, posebno ako su u nižim razredima. No usprkos svim nedostacima svi se obrazovni djelatnici trude maksimalno materijale i sadržaj učenicima sastaviti na najbolji mogući način, kako bi i njima i roditeljima svladavanje gradiva prošlo što bezbolnije.
Posebna kategorija su djeca s posebnim potrebama koja rade s asistentima u nastavi. Profesorica zemljopisa iz Vodica kaže nam kako je i taj dio riješen online. Njihovim roditeljima profesori šalju posebne upute, a tu su i psiholozi i logopedi koji su uvijek dostupni i koji daju dodatne upute roditeljima za rad. Dakle poteškoća, kojih je ruku na srce, bilo i za očekivati, je puno, no nastavnici ih rješavaju u hodu, barem većinu njih. I sve se to može gurati na kratke staze, no dolazi onaj najteži dio, a to je ocjenjivanje.
Ocjenjivanje na daljinu: problem na koji će ministarstvo uskoro dati odgovor
Najveći kamen spoticanja u online nastavi ipak je ocjenjivanje koje će se najviše odraziti na osmaše i maturante. Ministarstvo bi trebalo u srijedu, 1. travnja ili dan kasnije dati smjernice za ocjenjivanje, za koje se svi pitaju kako će izgledati. Lončar Menoski smatra kako bi prvašima bilo potpuno nepotrebno davati brojčane ocjene, već samo opisne. Teško će biti ocjenjivati djecu online, jer takvo ispitivanje i vrednovanje znanja neće dati realnu sliku onoga što pojedino dijete zaista zna. Odgovor na pitanje hoće li se primjerice dogovoriti dolazak učenika u škole «jedan po jedan» ili će i ispitivanje ići online, dobit ćemo za koji dan. No kakav god da on bude, sigurni su obrazovni djelatnici, bit će ga vrlo teško provoditi.