Početna VIJESTI UHPA pozdravlja najave iz Vlade da traže rješenja za putničke agencije

UHPA pozdravlja najave iz Vlade da traže rješenja za putničke agencije

Turistički brodovi

Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) pozdravlja najavljenu odluku Vlade RH da u mjere za obeštećenja ugroženih gospodarskih djelatnosti uključi i turističke agencije koje je pandemije dovela na rub propasti.

Reći ću samo jednu riječ – napokon. Napokon su zahtjevi i apeli koje smo mjesecima upućivali prema resornom ministarstvu i Vladi RH, upozoravajući na tešku situaciju u kojoj se turistička industrija, a posebice turističke agencije nalaze, urodili plodom“, ističe Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.

Prema podacima Porezne uprave i Državnog zavoda za statistiku prosječan pad u djelatnosti turističkih agencija kontinuirano je tijekom 2020. godine bio iznad 85 posto. Ovi zaista poražavajući rezultati imaju još veću težinu ako se u obzir uzme i činjenica kako se uglavnom radi o malim i srednjim obiteljskim tvrtkama koje su, kako bi osigurale likvidnost poslovanja, između ostalog, prodavale i vlastitu imovinu.

UHPA je stoga uporno slala prijedloge modela pomoći i obeštećenja vodeći se primjerima ostalih država članica EU koje su donosile mjere namijenjene isključivo turističkim agencijama i turoperatorima, svjesne težine problema i mogućih posljedica koje njihova nelikvidnost može izazvati.

Nikoga od nas ne veseli bespomoćnost u kojoj smo se našli kao ni neizvjesnost iz mjeseca u mjesec hoće li potpore za očuvanje radnih mjesta biti produžene ali iz ove kože ne možemo. Umjesto da planiramo proljetna putovanja diljem Europe i veselimo se dolasku prvih gostiju za Uskršnje praznike, nalazimo se u situaciji da su nam državne mjere jedina slamka spasa. Kako se, nažalost, ne nazire kraj pandemije suočeni smo i s problemom povrata putnicima za nerealizirana putovanja te apeliramo da je o iznimne važnosti sinkronizacija izmjene zakonske regulative i najavljenog  programa državne potpore kako bismo vratili narušeno povjerenje naših putnika”, dodaje Fain.

„Turizam kakav smo poznavali prije pandemije stvar je prošlosti. Dok se mi bavimo egzistencijalnim problemima i borimo za opstanak, bitka za svakog gosta već je dobrano odmakla. Krajnji je čas da svi s riječi prijeđemo na djela i svatko u svom segmentu damo maksimum i opravdamo epitet najbolje destinacije na Mediteranu“, zaključuje Fain.