Turističke zajednice na području Zadarske županije trebale bi od 2027. godine dobiti novi, snažniji financijski okvir. Županijska skupština na sljedećoj sjednici trebala bi izglasati Odluku o visini turističke pristojbe za 2027. godinu, čime se cijene usklađuju s iznosima u konkurentnim destinacijama, poput Šibenika, Splita i Dubrovnika.
U Županijskoj kronici Novog radija ugostili smo pročelnika županijskog Upravnog odjela za gospodarstvo i turizam Antu Sjauša. Od ovog poteza očekuje se više od 2 milijuna eura ukupnog dodatnog prihoda za sve turističke zajednice, koji će se namjenski utrošiti na projekte od vitalnog značaja za destinaciju. Pojasnite nam zašto se turistička pristojba povećava i kako će se dodatna sredstva utrošiti.
– Povećanje je inicirano izravno na zahtjev samih lokalnih turističkih zajednica. Naš zadatak je osigurati da oni imaju resurse za kvalitetan rad, a zbog inflacije i rasta troškova promidžbe i događanja, postalo je nužno podići standard. Donedavno smo imali niže iznose od konkurencije. Sada se s 2,20 eura u sezoni za većinu županije i 2,50 eura za Grad Zadar, izjednačavamo s konkurentnim gradovima poput Šibenika, Opatije i Primoštena (2,50 eura) te Splita i Dubrovnika (2,65 eura). Više nismo na dnu ljestvice, već šaljemo poruku da i mi nudimo uslugu vrijednu te cijene. Turistička pristojba je investicija u destinaciju. Povećanje prihoda omogućit će našim lokalnim TZ-ima da budu bolji partneri iznajmljivačima u promidžbi i razvoju njihovih mikro-destinacija.
Najvažniji dio priče je namjena sredstava. Kako će se ti dodatni milijuni primarno utrošiti i kada će građani osjetiti taj benefit?
– Upravo to je najvažnije. Novi prihod, od kojeg do 40 posto možemo namjenski koristiti za projekte od iznimne važnosti, usmjerit će se na dvije ključne stvari: nadstandard u Hitnoj medicinskoj pomoći i sufinanciranje zimskih letova. Zdravstvena sigurnost je ključ upravljanja destinacijom. Važeći standardi Ministarstva nisu dovoljni kada se naša populacija u ljetnim mjesecima udvostruči. Velika koncentracija gostiju zahtijeva veći broj intervencija. Novi prihodi omogućit će nam financiranje dodatnih timova Hitne medicinske pomoći tijekom sezone te kupnju nužne opreme.
Time štitimo primarno naše građane, a zatim i mnogobrojne turiste. Zdravstvena sigurnost naših građana je imperativ. Na ovaj način ćemo dolaskom turista povećati ulaganja u naš zdravstveni sustav.
Drugi prioritet je izravno vezan uz produljenje sezone – sufinanciranje zimskih letova. Koja su vaša očekivanja na tom planu?
– Produljenje sezone je naš strateški cilj. Sufinanciranje zimskih letova iz ovog fonda omogućit će nam da financijski podržimo avioprijevoznike koji su spremni letjeti izvan glavne turističke sezone. To znači povezivanje s ključnim europskim city break i poslovnim centrima zimi. To nije samo turizam, to je podrška našem gospodarstvu, kongresnom turizmu i Zračnoj luci Zadar. Za uvođenje zimskih letova već smo dobili potporu svih gradova i općina te hotelijera koji su iskazali spremnost financijski podržati taj projekt. Uz sredstva turističkih zajednica imat ćemo zatvorenu financijsku konstrukciju.
Svako povećanje cijena uvijek sa sobom donosi i dozu kritike. Kako će na ovo reagirati građani i turistički djelatnici.
– Za iznajmljivače se ništa ne mijenja, njihovi prihodi ostati isti jer boravišnu pristojbu plaćaju – turisti. Hotelske kuće su, primjerice, vrlo pozitivno reagirale na povećanje boravišne pristojbe, jer je to jednostavno nužnost ako želimo zadržati kvalitetu destinacije. U svakom slučaju, donosimo odgovornu odluku koja je dugo čekana i koja je bazirana na zahtjevu terena, a stupa na snagu za više od godinu dana, s početkom 2027. godine. Dakle, imamo sasvim dovoljno vremena za prilagodbu. Usklađujemo cijene s konkurentima i osiguravamo sredstva za projekte koji su od vitalne važnosti za našu zajednicu. Sigurnost, bolja usluga i produljenje sezone – to je smjer u kojem idemo, i u tome nam je potrebna suradnja svih dionika u turističkom sektoru.







