Početna VIJESTI Irena Dukić, ravnateljica OŠ Voštarnica povodom otvorenja nove školske zgrade: “Osjećaj je...

Irena Dukić, ravnateljica OŠ Voštarnica povodom otvorenja nove školske zgrade: “Osjećaj je fenomenalan!”

Osnovna škola Voštarnica – Zadar, kao jedina ustanova za učenike s većim teškoćama u razvoju, intelektualnim teškoćama i poremećajima iz spektra autizma u Zadarskoj županiji, danas je otvorila svoja vrata i započela je novu školsku godinu za 122 učenika u novoj školskoj zgradi na Mocirama. Škola je osnovana 1976. godine, a točno na današnji dan slavi svoju 45. obljetnicu.

– Osjećaj je fenomenalan. Shvatili smo u jednom trenutku da ne možemo samo čekati te smo usvojili suvremene metode s namjerom da budemo spremni da se naše unaprjeđenje rada i transformacija rada događa paralelno na svim razinama – kazala je Irena Dukić, ravnateljica škole pojasnivši pritom i zašto se toliko dugo, točnije 14 godina, čekalo na njenu izgradnju.

– Mislim da je bilo nekih problema u dijelu oko socijale. Oko toga je li dobro da bude stacionar ili ne, kao i o oko nekih političkih odluka, a možda čak i nekih strateških dokumenata iz Europe. Ali nije svako zlo za zlo u smislu da smo mi kao ustanova stekli ogromno organizacijsko znanje uz zadnjih pet godina uz veliki napor i novac. Mogu reći i kako prije deset godina ne bi znali na ovaj način opremiti ustanovu. Eto, to nam je utjeha da je dobro što smo je opremili sada kad smo se doveli na jednu veliku razinu jer je to sada na razini kakva je primjerice u SAD-u, Kanadi, Velikoj Britaniji ostalim razvijenim zemljama.

U odnosu na prethodne prostore, nova škola opremljena je novom dvoranom od 300 m², hol iste veličine, kao i prostor za knjižnicu, opremu za asistivnu tehnologiju, senzornu sobu, salu za konferencije, velike učionice, prostoriju za domaćinstvo te „Teacch“ učionice za učenike s poremećajem iz spektra autizma.

– Mislim da smo prvi u Hrvatskoj koji smo napravili „Teacch“ učionice. Još u staroj zgradi smo krenuli s tim pristupom međutim sada imamo učionice koje imaju zone koje učenik sam vizualno prepoznaje i zna u kojem se dijelu prostorije nalazi i što se od njega očekuje. U tim učionicama su zone za individualni rad, zona za grupni rad s učiteljicom zona za igru, zona za opuštanje. To se u svijetu prakticira već 50-ak godina i učenicima s poremećajnim spektrom omogućava veliku samostalnost i da budu što manje ovisni o verbalnoj uputi učitelja i da se osjećaju sigurno i samostalno.

Što se samih kapaciteta tiče, ravnateljica Dukić istaknula je kako ih i nema baš puno.

– U popodnevnoj smjeni imamo još jednu slobodnu učionicu kao i učionicu za domaćinstvo koja se može prenamijeniti tako da  trenutno imamo još dvije slobodne učionice što je, usudila bih se reći, malo. Očekujem da kad se ljudi upoznaju s našim objektom i metodama i načinom rada će i interes biti veći. Meni je cilj da roditelji u ovu školu upisuju djecu zato što smo najbolji, a ne zato što im je netko izdao takvo rješenje. Vidjet ćemo kako ćemo to premostiti. Možda ćemo morati još neke prostore prenamijeniti u učionice kako bi primili sve učenike koji budu zainteresirani.

Prilikom otvorenja učenici i učitelji izveli su i kratki prigodni program poput pjevačkog i recitatorskog nastupa učenika te glazbeno scenskog videa naziva „Corona virus“ i nagrađenog videa s međunarodnog festivala „S faktor 2021“ naziva „Tvoje boje“. Za pjevački dio bioje zadužen 13-godišnji Luka čija mama Ksenija krila svoje zadovoljstvo što će njezino dijete s autizmom nastavit svoje školovanje upravo u novootvorenoj OŠ Voštarnica.

-U ovoj školi djeca s poteškoćama u razvoju napokon imaju ono što im je potrebno. Sve prostorije, senzornu sobu… bit će im puno lakše.

U sklopu građevine Centra Mocire će se uskoro otvoriti ustanova iz područja socijalne skrbi za smještaj i ostale usluge osobama s teškoćama u razvoju.